diumenge, de juny 28, 2015

A mi tampoc m’agraden els petards.

Escric aquest article durant la tarda del dia 23 de juny, a poques hores de la revetlla de Sant Joan, i ja estic frisós per llevar-me demà al matí ben d’hora ben d’hora i connectar el 3/24. Sí, sí, mirin, és que no puc dormir pensant en l’estat en què queden les platges de Barcelona després d’aquesta nit i m’agrada estar assabentat al minut de les tasques de neteja dels equips de BCN Neta. El dia 24 al matí me’l passo mirant les notícies i veient com aquelles màquines segueixen moviments rectilinis uniformes per una arena de platja farcida d’ampolles i vasos de plàstic. Vaja, tot molt normal. Als senyors i a les senyores de la candidatura unitària i transversal que votaré jo els demanaré que en una futura Catalunya independent sigui una estructura d’estat la neteja de les platges de Barcelona el dia de Sant Joan.

Un cop vistes les tasques de neteja actualitzades al minut me quedo més descansat que un militant de CDC després d’aquesta setmana. A continuació cal assabentar-se sobre la quantitat d’assistències que hi ha hagut als hospitals catalans durant la nit de Sant Joan a causa dels petards, i per últim i per concloure el meus deliris de saviesa santjoanistes només em queda conèixer la valoració per part del Gremi de Forners sobre la quantitat de coques consumides enguany i si s’ha notat o no la crisi. Ja se sap, la venda de tortells de Reis, de coques de Sant Joan i de panellets deu ser un termòmetre força fiable de la situació econòmica.

Entenc que, sobretot si no hi ha res altament noticiable, any rere any es caigui en els mateixos tòpics informatius. No passa res. Però avui al TN migdia han posat una informació extraordinària i que tot ésser viu -i inert- hauria d’haver vist: què cal fer per a què un gos no passi por per culpa dels petards. Què me’n diu? A què no s’ho havia preguntat mai, eh? Doncs resulta que se’ls ha de canviar la dieta donant-los carn enlloc de pinso i acompanyant-ho amb ansiolítics. Dos minuts de Telenotícies parlant d’això, de la por dels gossos als petards. Ni la sopa d’all.

Molt bé. Em sembla perfecte. Però, què hem de fer tots aquells qui detestem els petards i que ja portem unes quantes vigílies suportant-ne a totes hores i per totes les placetes? I el meu fill que és un poruc i també té por? Li canvio la dieta també? Li poso pinso enlloc de carn? Jo puc canviar l’amanit per un filet? On puc amagar el meu fill aquesta nit? No té el mateix dret que un gos a ser aïllat dels petards que destorben d’una manera altament desagradable l’acte de deglució per part meua d’una fabulosa coca de crema i pinyons? Ni tan sols els famosos piromusicals que ara es veu que són el més cool els miro, no els hi trobo la gràcia. Jo només he tirat algun petard en ocasions excepcionals, per exemple per celebrar que he entès un tuit de l’Íñigo Errejón.


No voleu dir que no en fem un gra massa de tot plegat? Evidentment que a cap ésser racional amb dos dits de seny se li acudiria tirar un petard a sobre d’un gos, però cal ara tot això? Els gossos han tingut por als petards tota la vida i ara resulta que els hem de tractar amb ansiolítics… ja ho sap això la Teresa Forcades? 

(Article publicat a Nació Lleida el 23/6/2015)