dimecres, de desembre 24, 2008

The Ramones - Merry Christmas baby

Com és típic des del Nadal passat us faig arribar la meva felicitació musical de Nadal d'enguany. És una cançó de The Ramones. I espero que vostè no sigui una de les milions de persones que em pregunta "i dient-se Ramones cantent en anglès?". Ah que no ho ha preguntat, no? Millor, perquè ja fa com una mica de ràbia sentir això.

The Ramones [o els Ramones com tot déu (al·là, buda, javhè i brahmaputa) els hi diu] són de Nova York. I ara potser pensarà que hi ha algun dels components que es diu Ramon, no? Doncs no n'hi ha ni un, el que passa es que tots porten el sobrenom Ramone: Joey Ramone, Johnny Ramone, Dee Dee Ramone i Tommy Ramone. D'aquests 4, en 8 anys la van palmar 3 i ara només queda el Tommy. Però el Tommy ja n'ha buscat uns quants més de falsos germans Ramone i va incorporar el Richie i el C.J. Però sense el Joey els Ramones no són Ramones.

Així, si els senyors aquests no es diuen Ramone, d'on els prové el nom? Doncs d'un sobrenom que va utilitzar Paul McCartney abans de ser Beatle. En una gira es feia dir Paul Ramon i després també ho va agafar per costum fer els check-in dels hotels amb aquest àlies. Així que el senyor Ramone, en concret el Dee Dee, que era gran fan de McCartney li va venir al cap aquest nom.

La cançó que presento en aquest post és una curiosa nadala (digui-li nadala, digui-li cançó que inclou la paraula Nadal) que té per subtítol I don't want to fight tonight. Data de l'any 1990 (crec) i estava en l'àlbum Brain Drain (el penúltim bo que van fer). L'última cosa potable dels Ramones va ser el Mondo Bizarro l'any 1992 amb el fabulós Touring. Va, i com sé que us agraden les curiositats també us deixo un capítol dels Simpsons on the Ramones li canten el Happy Birthay al sr Burns.

BONES FESTES!

8 comentaris:

Anònim ha dit...

Van ser els meus ídols durant uns anys des d' End of Century fins l'any 86 o així juntament amb els B-52's...després, encara que no havia arribat als 33 ja em vaig dedicar més a escoltar música diferent, sobretot espanyola...crec que avui rescataré algun disc dels Ramones i l'escoltaré en plan nostàlgic:)

Babunski ha dit...

Me n'alegro que el bloc serveixi per fer escoltar música, i més The Ramones. L'End of the century va ser mític, però crec que gens comparable amb els anteriors, no? I ja posats escoltem Blitzrieg Bop, I wanna be sedated, Do you remember rock'n'roll radio? o The KKK took my baby away.

LLarga vida al RNR!

Anònim ha dit...

http://www.youtube.com/watch?v=XG0nLD3P9hY

carina ha dit...

Bones festes,
no puc opinar sobre els Ramones, tot i que tinc la mateixa edat que tu, no he estat mai una seguidora, he escoltat la cançó que enllaces i no m'ha desagradat.
Ens anirem llegint.
Bona entrada al 2009

Babunski ha dit...

Bé, doncs ja està bé... de totes formes això no és autèntic Ramones...

Aquí ens veiem!

_NuNs_ ha dit...

m'ha agradat la cançó i m'ha agradat el missatge en general... i més després de portar tot el dia escoltant notícies sobre el que passa a Gaza.

Anònim ha dit...

Els ramones són i seran la millor banda fins que el món peti!!
Jo també estic fart de que la gent em digui si són una banda de mariachis o una cosa semblant. El que fa la incultura i el pop comercial!!

||*||

Unknown ha dit...

Els veure en directe a Montjuïc i Badalona i crec que es una de les bandes amb personalitat i com dèiem abans eren autèntics..... Gabba Gabba hey....